"Защо обичаш да четеш?"

Защо обичаш да четеш?
Въпрос, който срещам доста често. Много често се дразня когато някой ме пита защо обичам да чета или защо чета толкова много и най-често получават странен поглед или изражение от моя страна. Предполагам, че просто много хора не разбират любовта ми към книгите, дори и след като се опитам да им обясня, че книгите заемат важна част в живота ми.

Реших да напиша някои от нещата нещата, които ме мотивират да чета и да обичам книгите толкова много.

Колкото и да съм тъжна или когато нямам настроение, книгите винаги успяват да подобрят настроението ми.
Сигурна съм, че не съм единствената, която винаги може да поправи лошото си настроение, стига да имам хубава книга в ръката. Когато съм тъжна, посягам към добра литература и след няколко глави се чувствам много по-добре.

Измъквам се от скучното си ежедневие и се пренасям на прекрасни места, които хората, които не четат никога няма да открият и  няма да оценят красотата им.
Световете, които авторите създават в книгите си, са много пленителни и ако успея да усетя връзка с героите и историята, никога не ми се иска книгата да свършва и след последната страница на романа или дадена поредица чувствам някаква празнина, защото не съм готова да напусна мястото, на което ме е отвела книгата. Колкото и неприятно да е това чувство, толкова е и приятно. Така разбирам колко много обичам някоя книга.
Чувството, което изпитвам, когато се пренеса в друг свят, благодарение на книгите е невероятно. Не мога да разбера, защо някои хора не го оценяват и е наистина тъжно, когато не могат да го усетят. Може би просто не са намерили правилната за тях книга.

Когато имам книга, никога не ми е скучно.
Преди няколко дена нямах какво да чета, което беше наистина неприятно. Накрая намерих "Междузвездни войни" и като огромен фен на филмите, нямаше как веднага да не посегна към книгата на Джордж Лукас. Докато нямах какво да чета се чувствах ужасно. Много ми се четеше, но нямах нито една книга, която да искам да прочета. През голяма част от времето ми беше скучно, гледах сериали и филми, дори започнах да правя нов дизайн за блога. Също така забелязах, че бях по-раздразнителна, защото само мисълта, че нямам какво да чета ме прави по-нервна, което води до непрестанно оплакване от моя страна. Когато имам интересна книга никога не ми е скучно, защото се губя в страниците и за кратко живея някъде другаде.

Научавам интересни неща, които вероятно никога нямаше да науча, ако не четях.
"Не може да отвориш книга, без да научиш нещо." - Конфуций.
В книгите има толкова много интересни неща. Благодарение на тях знам много ненужни факти, които вероятно никога няма да ми трябват, но са интересни и като човек, обичащ да решава кръстословици, мога да кажа, че тези факти, колкото и безсмислени да звучат на някои, наистина са ми помагали при решаването на някои кръстословици. Малко знание в повече, никога не е излишно.

Харесва ми да чета и да се изгубя в друг свят.
Книгите не са само листи хартия с напечатани букви. Те са много повече от това. Книгите са цели светове и вселени, в които обичам да се потапям. Иска ми се всеки човек да успее поне веднъж в живота си да усети чувството, което аз изпитвам, когато отворя книга. Съжалявам хората, които не могат да се докоснат до магията на книгите и ги смятат за безинтересни.

Прекрасни момчета.
Нека да не забравяме невероятните момчета, които ми дават прекалено големи надежди и нереални представи за момчетата в живота. Защо не може всички да са прекрасни колкото и в книгите? Все пак няма как да не оценя момчетата от книгите, защото са просто страхотни. Признавам си, че съм въздишала по много от тях и съм сигурна, че повечето от вас също са го правили.

Просто ми харесва да чета.
Още когато бях малка обичах да чета. Преди да се науча да чета, разглеждах картинките в детските си книжки и си създавах история по тях. Още от много малка проявявам интерес към литературата и не мисля, че някога ще се откажа от това. Четенето ми доставя удоволствие и затова чета.

А вие защо обичате да четете и какво мислите, когато някои ви зададе този въпрос?

1 коментара:

Памела П. каза...

Съвсем на скоро и аз писах за това ,ако ти е интересно може да го прочетеш(http://morebooksummary.blogspot.bg/2015/10/blog-post_95.html),но като цяло просто ,защото може да те пренесе в един друг свят,където не се налага да мислиш за всички проблеми ,който имаш.

Публикуване на коментар


up